piątek, 16 grudnia 2011

Ostra kiełbasa chorizo z fasolą

Pisałam już kiedyś o dojrzewającej kiełbasie chorizo. Wtedy miałam z nią do czynienia po raz pierwszy, teraz podchodzę do niej z dużym zaufaniem i wiem, czego się spodziewać. Ostatnio postanowiłam zrobić z jej udziałem pożywne, zimowe jednogarnkowe danie.

Fasola Piękny Jaś z ostrą kiełbasą chorizo

* 30 dkg fasoli Piękny Jaś lub innej, drobniejszej
* 1 cebula
* 2 ząbki czosnku
* 20 dkg chorizo
* 3 świeże pomidory albo puszka obranych, pokrojonych

1. Fasolę namoczyć dzień wcześniej, zlać wodę z moczenia, ugotować z kminkiem i solą. Dodać trochę masła.

2. Na patelni podsmażyć pokrojoną cebulę i wyciśnięty czosnek.

3. Dodać pokrojoną w plastry chorizo.

4. Gdy tłuszcz z kiełbasy się wytopi, dodać pomidory (jeśli były świeże, wcześniej je parzymy i obieramy ze skóry).

5. Dusimy sos pod przykryciem. Na koniec dodaję sól i trochę cukru trzcinowego

6. Na koniec wrzucamy ugotowaną fasolę, całość dusimy ok. 10 minut.

Jako że użyłam ostrej chorizo, nie musiałam już praktycznie dodawać pieprzu ani papryki. Cały smak przeszedł do sosu z kiełbasy. Ewentualnie można dodać niewiele przypraw, nie warto jednak przesadzać - ta kiełbasa jest tak aromatyczna i ma tyle smaku, że nadaje go całej potrawie.






Brak komentarzy: